feedburner

Enter your email address:

Hati-hati bila menggunakan debit kad ATM

Labels:

salam,

Penggunaan Kad debit ATM memang dah menjadi kebiasaan sekarang untuk terutama aku dan isteriku. Terutama pada sesiapa yang ingin menggelakkan menggunakan kad kredit tetapi tidak mahu memegang duit cash yang banyak atas faktor keselamatan dan sebagainya. maka denagan kebanyakkan kad ATM mempunyai kemudahan sebagai debit kad ia memudahakan pengguna seperti aku .


gambar kredit to google.com

Walaubagaimanapun satu peristiwa berlaku bulan Desember yang lepas. Bukan ke atas aku tetapi pada wife aku. 2 kali terjadi. satu dengan kad ATM BSN dan satu lagi dengan kad ATM CIMB. dalam bulan yang sama. di bawah aku sertakan emel yang dihantar oleh wife aku  dan maklumbalas yang diterima mengenai kad ATM BSN tersebut:




**klik pada gambar untuk paparan yang lebih jelas

Alhamdulillah setelah tempoh tersebut wang tersebut telah dimasukkan kembali. Beberapa minggu kemudian terjadi lagi sekali tetapi melibatkan pulak kad CIMB ATM. selepas shopping di Parkson Alamanda Putrajaya, membeli barang berharga kira RM70. Berdasarkan pengalaman dengan BSN sebelum ini, wife aku   terdetik memeriksa transaction CIMB di cimb clicks. Terdapat 2 transaksi yang berlaku dalam jumlah yang sama dalam tempoh beberapa saat. Padahal masa membuat pembayaran, wife aku hanya memasukkan sekali sahaja id yang diminta. Selepas call talian pelanggan CIMB dan membuat semakan , dapat kembali duit tersebut.

Selepas 2 peristiwa yang melibatkan kad ATM ini, aku dan wife aku tidaklah berasa serik lagi menggunkaan kad debit ATM tetapi setiap kali balik ke rumah , memang akan double check dahulu transaksi tersebut di perbankan internet. Mungkin itulah kelebihan menggunkaan perbankan internet. Sekejap sahaja kita boleh menyemak transaksi yang kita buat.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails