feedburner

Enter your email address:

Akhirnya KONG! jugak

Labels: , ,

 Semalam terpaksa aku amik 1/2 day, sebab pagi tuh keta pulak buat hal. mula-mula bila wife aku nk start engine keta, tiba-tiba tak boleh pulak. Serentak pulak Alarm keta berbunyi, aku dah agak bateri keta leh nih sebab dah 2 tahun lebih aku guna keta nih belum lagi penah tukar bateri dia. Lepas 2-3 kali cuba boleh le start dan sempat wife aku hantar anak ke nursery dan ke pejabat, tuh pun on the wife aku ke opis, engine mati bila kt traffic light dan alarm berbunyi.

Sampai jek aku merempit ke opis kt Bangsar nih, dapat sms dr wife ckp keta cam ader problem, aduhaiii aku dah sesak $$ nih. Padahal baru awal bulan !!, itulah realiti kerja executive di KL, berkahwin , ada anak , ada keta , nak bayar rumah dan bla .. bla ... . nama jek executive tapi ... entahlah ....Lepas jek sarapan ngan geng-geng opis aku call la ke Proton Servis Tekno Bangi, bagitau leh keta tak bole start dan alarm bunyi. Brader tuh suruh jek aku datang utk chack incase bukan masalah bateri.

**ikutkan boleh jek aku pegih kedai lain untuk check bateri nih, tapi sebelum nih aku ada pengalaman dgn satu kedai Servis di Bangi, masa tuh aku baru jek guna keta nih dlm 4-5 bulan (bateri ada warranty 1 tahun). Layanan diorang mmg @$%^, mmg tujuan dia nak suruh ko tukar itu dan ini. 



Dengan pengalaman tuh aku mmg since keta aku nih ada warranty lagi, aku pegih jelah buat check up keta aku nih di Proton Tekno Bangi. Dan , mmg selalunyalah mmg berkurun jugaklah aku menunggu turn aku. datang pukul 2, puhh pukul 4.30 baru settle. Ermm ... x apelah . Tapi aku berpuas hatilah cara diorang check keta aku, so at last dengan itu punca keta aku payah nak start dan alarm berbunyi disebablan bateri aku sah-sah hampir-hampir kong !!.


                        
                               Alat canggih di atas membuktikan Bateri Keta aku hampir KONG!


Ingatkan alang-alang kt Proton Servis tuh aku nak beli jelah Bateri keta kt situ, sekali harga dia RM250 dan tak bestnyer lagi ntah aper brand aku tak penah dengar. Yang famous pernah aku dengar YOKOHAMA ngan CENTURY jek. Tapi nasib baik la kt Proton servis tuh diorg cool, siap brader yang tolong buat inspection kt bateri aku cakap boleh beli dan pasang kt kedai lain. Inspection kt Proton NO CHARGE!!! FREEE .... yeah itu yang aku suka.

So aku drive pegi area Bangi dekat belakang PKNS Bangi. Survey 3 kedai termasuk kedai yg aku ada pengalaman buruk. Dan keputusannya mmg kedai yg aku pernah terkena tuh pagi paling mahal dan ntah aper nama brand!. Aku pilih le brand YOKOHAMA kt kedai lain ngan harga RM200 tapi aku kena trade-in bateri aku dengan tuan kedai tuh. Amik jelah bateri tuh suruh aku bawak balik pun bukan aku boleh guna pun.



1 comments:
gravatar
Anonymous said...
September 4, 2012 at 5:37 PM  

salam,yokohama beta series maintenanace free saya jual rm180 sahaja,belum tolak lagi bateri lama..saya buat servis bateri di sekitar bangi,kajang,putrajaya,nilai.
ahmad (012-3830595)
ahmadbateri@gmail.com
tq

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails